Västerås stad förlänger samarbetet med Pulsen

Socialtjänsten i Västerås stad har använt IT-tjänsten Combine sedan 2012 och väljer nu att teckna avtal på ytterligare tre år med Pulsen Omsorg. ”Det är roligt att få fortsätta ett sådant här utvecklande samarbete” säger Carin Sundin på Pulsen.

 

Västerås är en kommun som aktivt arbetar med digitalisering på många områden, alltifrån bredbandsutbyggnad och digital medborgardialog i stadsutvecklingen till smartare välfärd genom digitala möjligheter. Staden har varit nominerad till årets IT-kommun och ligger ofta i framkant kring bra digitala lösningar som ger nytta både för medborgare och för de anställda inom kommunen.

 

Redan 2013 inledde staden ett samarbete med Pulsen kring tjänsten Combine, marknadens modernaste stödsystem för kommunal socialtjänst. Genom att välja ett heltäckande och webbaserat IT-stödsystem som skräddarsytts utifrån den kommunala socialtjänstens behov knöt Västerås stad effektivt samman medborgare, myndighet samt privata och kommunala utförare inom äldreomsorgen. Nu förlänger man avtalet med Pulsen Omsorg med ytterligare tre år.

 

– Västerås stad ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Pulsen som leverantör även kommande tre år, säger Erik Hörnqvist, systemförvaltare i Västerås Stad och ansvarig för användandet av Combine.

 

– Det är väldigt roligt att få fortsätta vårt samarbete med Västerås stad, säger Carin Sundin, försäljningschef på Pulsen Omsorg.

 

– Västerås ligger i framkant på många områden inom äldreomsorgen och har en lösningsfokuserad approach som gör att vi lär oss väldigt mycket av varandra. Vårt samarbete är utvecklande både för tjänsten Combine och för Pulsen Omsorg. Och vi vet ju dessutom att vi tillför bra nytta till västeråsarna, fortsätter Carin Sundin.

 

Tjänsten Combine tog sin utgångspunkt i en kartläggning av socialtjänstens alla processer som genomfördes 2002, och Combine vidareutvecklas hela tiden i nära samarbete med kommuner och genom de många Pulsenanställda som har en bakgrund från socialtjänstens verksamheter.

 

Tjänsten hanterar processer för äldreomsorgens alla ärenden som hjälp i hemmet, dagverksamhet, korttidsboende, färdtjänst och särskilt boende. I Combine finns dessutom hantering av handikappomsorgens och individ- och familjeomsorgens ärenden. Hanteringen underlättas genom att all information finns i ett och samma system. Genom att tillse att både lagstiftning och fastslagna processer följs säkerställs också en hög rättssäkerhet i hanteringen.

 

Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post

 

Vill du veta mer om Sveriges modernaste stöd för socialtjänsten?

Hör av dig till oss, så pratar vi mer om era behov kring lösningar.

 

 






Captcha *