Blundande man i gräset med dator på magen

eKommun

Alla människor som utgör en kommun har frågor de behöver få svar på. Vare sig det handlar om skola, hem, föreningsliv eller näringsliv så behöver de kunna nå informationen snabbt, enkelt och helst på en och samma plats.

Vi har arbetat med över 150 svenska kommuner. Och om det är något som vi har lärt oss så är det hur kontakten mellan invånare och kommun blir så smidig som möjligt. Vi kan ta fram lösningar som knyter samman alla de eTjänster som människor behöver – och det gör vi med plattformen Mina engagemang. Via det kan invånarna bland annat jämföra olika skolor för sina barn, få uppdateringar i realtid om vad som händer i skolan och hålla en god kontakt med lärarna. De kan även nå ansökningar kopplat till bostadsanpassning, vattentillförsel, parkeringstillstånd, sophämtning, vårdnadsbidrag, äldrevård och mycket mer.

Det är ett system som samlar alla de funktioner som kommuninvånaren kan tänkas behöva inom en och samma ram samtidigt som det förenklar kommunens interna processer. Och vi kan bistå med allt från behovsanalys till en färdig digital samlingsplats, tillgänglig för alla som behöver den. Mina engagemang ger invånarna en tydlig överblick över alla sina pågående relationer med kommunen och kan även se alla tillgängliga funktioner. Och när de kontaktar kommunen kan de på andra sidan snabbt se invånares pågående livshändelser via en och samma plattform.

Inom ramarna för eKommun har vi även skapat möjligheter för samverkan över kommunernas gränser i en region. Allt kring införande och hantering av att integrera systemet kan delas mellan er och andra kunder. Därefter kan funktioner som drift, framtida integrationer, mallar, dokumentation av leverantörer och mycket mer vara gemensamt för flera kommuner parallellt. Allt för att varje kommun ska få ut så mycket som möjligt av varje arbetsdag.

Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post

kontaktbild

Kontaktperson

Dick Orrmyr

Affärsområdesansvarig